Nov 4, 2010

Excident [Part 2]

Lokasi: round about dlm USM

Jam: lebih kurang 3.22 petang

excdent

Proton Wira(merah) vs Motosikal (purple)

Penunggang motosikal adalah rumetOo. Pemboncengnya adalah rumet kepada rumetOo(aku lah tu). Kereta pula dipandu laju oleh seorang makcik!ye..PEREMPUAN!seorang anak beliau yang gile nakaiiii dalam lingkungan 4-5 tahun juga turut berada di dalam kereta…Kemalangan berlaku akibat kecuaian pemandu kereta yang sepatutnya memberhentikan kenderaan beliau tetapi dengan sesuka hati sumijelly dia maen redah jaaa..laju plak tu! Tanpa sempat berbuat apa-apa, si penunggang dan pembonceng motosikal…………..*hilang ingatan* (da xingat pe yang berlaku).

Yang pasti,  si penunggang telah jatuh terduduk-sambil-nanges di atas jalan sementara helmet yang di pakai beliau tercampak jauh(refer pic above). Bunyi perlanggaran itu barangkali sangat kuat sehinggakan manusia2 yang berada di Anjung Semarak memandang ke tempat kejadian(rumeto yang cakap). Si penunggang motosikal mengalami kecedaraan di bahagian kaki kiri dan kedua-dua lututs beliau. Luka-luka di kaki menampakkan tulang-temulang beliau(hiperbola) akibat terseret pada jalanraya barangkali. Seluar jeans yang dipakai oleh beliau juga koyak dan berlobang-lobang!

Manakala si pembonceng motosikal pula tidak mengalami seberang kecederaan mahupun luka tercalar. Pelik! mungkin si pembonceng mempunyai kuasa ala-ala matriks, jatuh secara slow-mo barangkali. Atau seperti mana yang di gembar-gembur oleh sesetengah pihak yang mengatakan beliau membela hantu!(sila jangan percaya..) Pemandu kereta pula adalah bebas dari segala kecederaan,luka-lukaan mahupun calaran. Hanya lampu depan-belah-kiri kereta beliau pecah. Mr Purple(motor) pula sihat walafiat tetapi kemungkinan besar mengalami kecederaan dalaman di bahagian enjin terutamanya. Kemalangan ini telah menyebabkan kesesakan lalu-lalang-lintas selama +-10min sebelum motosikal dan kereta di alihkan ke bahu jalan..(jalan ada bahu eh??)

Selepas diberitahu melalui talipongg, GVB sepantas kilat datang ke tempat kejadian dan si penunggang motosikal di bawa ke pusat sejahtera(klinik USM) untuk mendapatkan rawatan dan seterusnya ke Jabatan Keselamatan membuat laporan………………….

6 comments:

Mel Malden said...

first, izinkan saya gelak jap.
wahahahahahahaha.

k.dah. tarik napas dalam-dalam.

tabik helmet! gile lawak dho lukisan.wahahaha. helmet dapat A++. yg lain, tengok pun tak hingin.

2ndly, sah awak bela jin nih. xde injured. hahaha

3rdly, haish. tak suka tol dengar eksiden2 ni. fobia nak kuar. sila hati-hati.

p/s : sila tunjukkan di gamba menggunakan hidung di mana kah lokasi anda semasa eksiden. makseh.

eyk@_zuL said...

sy izinkan..gelak la sampai lebam. hahahahahahahahaha..*terjoin plak

terima kasih atas pujian anda.sy tahu anda sebenarnya kagum dgn lukisan itu kan??terima kasih skali lg..

2ndly,xsah. sy xda bela apa2 melainkan bela lemak2 terkumpul sahaja.

3rdly,sila jangan kuar.lepak aje di rumah.selamatt..anda juga berhati2 yee~~

p/s:ni kat sini neh..*sambil tunjuk2 ngn hidung..sama2.:)

step.on.top said...

"Atau seperti mana yang di gembar-gembur oleh sesetengah pihak yang mengatakan beliau membela hantu!(sila jangan percaya..)"

tb2 rasa nak percaya....nga~~nsb bek u dorg hidup lg..klu x sunyi la blog ni..

blog melot n blog wa pun sunyi gak nnti xda pengomen tetap! huhu sadissssssssss

eyk@_zuL said...

ceh!jahat gila..nk ktorg mati ka??hahaha..

.:: dieylah :: said...

yodeh..bahaya juak..ya eksiden dlm usm ka?hihi..xnga part 1 gk...

hati2 la ya..papepun ..alhamdulillah xde yg teruk sgt...
makcik kete tu pun nk tunjuk power bwk kete kot.. :D

eyk@_zuL said...

yup!dlm usm jak..huhu..alhamdulillah ah..hee..tp jln tu mmg berbukit.mkcik tu tekan minyak xhingat la tu..huu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin